Posted by: mazrilhisham | November 5, 2006

Saman

Mid 2006 Lepas reject Haiti, aku dapat masuk Digi

Buat DXX – thn 2005 punya contract sampai feb 2006 jer. So continue may 2006. Time tu dah agak terdesak, jalan pun dah bongkok, hutang byk.

Dapat offer Saudi ASAP berasap… Dengan berasap jugak la aku cabut.

Tengah baik punya pekena Chicken Mandi kat Jeddah, dpt bad news from msia. Aku kena saman dgn agen time kat DiGi 2x gaji. Tolak punya tolak, ada la dekat 9-10k. Merayu punya merayu dia bagi installment. Baru sebulan kat Saudi, Ericsson kata “kontrak ko 6 minggu je kan?” punya la pening time tu, dgn hutang dgn saman…

Aaaahhhh tentu ada hikmahnya semua ni. Mcm mana aku senang jer break kontrak dengan agent, mcm tu lah agent senang je break kontrak dengan aku.

Alhamdulillah… Selepas tu, projek tak putus-putus. Semua yang berlaku pasti ada hikmah, cuma kena redha dan bersabar.

Leave a Reply

Categories

